
Uwaga, specyfikacja wstępna.
ADLINK Technology Inc, światowy lider w dziedzinie obliczeń brzegowych, przedstawia nowy dodatek do swojej oferty platform do analizy wideo z obsługą sztucznej inteligencji (AVA). AVA-RAGX, zbudowana w oparciu o najnowszą wersję przemysłowego modułu NVIDIA Jetson AGX Xavier, stanowi kompaktowe, wytrzymałe rozwiązanie z obsługą sztucznej inteligencji, przeznaczone zarówno dla pokładowych, jak i przytorowych aplikacji kolejowych, które zapewnia bezkompromisową niezawodność i wydajność w trudnych warunkach pracy. Wraz z innymi platformami AVA z portfolio ADLINK, nowy AVA-RAGX oferuje dostawcom rozwiązań kolejowych wysoki poziom elastyczności w wyborze konfiguracji najlepiej pasującej do ich aplikacji. Docelowe zastosowania kolejowe obejmują wykrywanie wtargnięcia na tory, nadzór wideo stacji kolejowych, bezpieczeństwo pasażerów na pokładzie oraz wykrywanie zagrożeń na kolei.
Platforma AVA-RAGX jest idealna dla aplikacji analizujących wideo i grafikę w czasie rzeczywistym, niezbędnych we współczesnych, coraz bardziej złożonych operacjach kolejowych. Dzięki 8-rdzeniowemu procesorowi NVIDIA Carmel i 512-rdzeniowemu procesorowi graficznemu NVIDIA Volta, platforma ta stanowi przykład doświadczenia firmy ADLINK w tworzeniu systemów kolejowych nowej generacji. Łącząc technologie AI, uczenia maszynowego, obliczeń brzegowych i IoT oraz posiadając certyfikat zgodności ze specyfikacją EN 50155, AVA-RAGX jest wytrzymałą, bezwentylatorową i kompaktową platformą zaprojektowaną do elastycznego wdrażania w trudnych warunkach operacyjnych.
Dzięki kompaktowym wymiarom 288 x 190 x 72 mm, AVA-RAGX jest przeznaczony dla środowisk o ograniczonej przestrzeni, dzięki czemu idealnie nadaje się do zastosowań kolejowych typu krawędziowego. Zapewnia pełną gamę portów I/O, w tym cztery gigabitowe porty M12 i łączność bezprzewodową (5G/LTE i Wi-Fi), a także cztery cyfrowe wejścia i cztery wyjścia 24VDC-110VDC z izolacją 1,5kV.
Po zintegrowaniu z zaawansowanym systemem kamer, radarem, Lidarem, GNSSC i stosem oprogramowania AI, system AVA-RAGX może dostarczyć precyzyjnych informacji o otoczeniu i dokładnej pozycji pociągu. Wyzwaniem szczególnym dla przemysłu kolejowego jest długa droga hamowania pociągu. Po podłączeniu do odpowiednich czujników system AVA-RAGX może wykrywać pojawiające się zagrożenia z dużym wyprzedzeniem, aby wydłużyć czas reakcji. Ponadto, system wykrywania zagrożeń może poprawić wydajność operacyjną i bezpieczeństwo oraz pomaga zapobiegać wypadkom, zwłaszcza gdy pociągi jeżdżą w nocy lub w niekorzystnych warunkach pogodowych, które ograniczają widoczność.
Po zainstalowaniu w pociągu inspekcyjnym, system wykrywania usterek urządzeń przytorowych przetwarza w czasie rzeczywistym obrazy przechwycone z urządzeń przytorowych, takich jak pantograf i torowisko. Dzięki wykorzystaniu akceleracji obliczeń przez procesory graficzne firmy NVIDIA, system ten może skutecznie identyfikować potencjalne usterki sprzętu przy prędkości pociągu do 120 km/h.
Wdrożenie zaawansowanej sztucznej inteligencji do pokładowych sieci telewizji przemysłowej poprawia warunki podróży pasażerów. Zamiast polegać na nagraniach z telewizji przemysłowej, AVA-RAGX może prowadzić monitoring w czasie rzeczywistym. Zastosowania obejmują sprawdzanie bagażu bez opieki, zajętości miejsc i liczenie pasażerów. W przypadku wdrożenia w systemach nadzoru stacji kolejowych, AVA-RAGX może analizować strumień wideo w czasie rzeczywistym odbierany z peronów stacji w celu wykrycia podejrzanych lub agresywnych zachowań ludzi, ruchu w tłumie, a nawet noszenia masek na twarzach.
Wykorzystując ponad 20-letnie doświadczenie w tworzeniu wysoce niezawodnych i dostępnych systemów wbudowanych, ADLINK jest głównym dostawcą dla przemysłu kolejowego z wieloma sprawdzonymi w praktyce rozwiązaniami. Platforma AVA-RAGX wnosi zaawansowane technologie do bezpieczniejszych, inteligentniejszych i bardziej niezawodnych operacji kolejowych. Aby uzyskać więcej informacji, proszę odwiedzić tutaj.
AVA-RAGX to przemysłowa platforma kolejowa przeznaczona do analizy obrazu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Wyposażono ją w SOM (System-on-Module) NVIDIA Jetson AGX Xavier z 8-rdzeniowym procesorem ARM® NVIDIA Carmel v8.2 64-bit (8MB L2 + 4MB L3) i 512-Core Volta GPU z 64 rdzeniami Tensor. Moduł wyposażono w 32GB pamięci LPDDR4x RAM oraz 32GB wbudowanej pamięci SSD z możliwością rozszerzenia poprzez kartę MicroSD lub dysk NVMe SSD Key-M 2280 (PCIe gen3 x4).
Cechy
- Przemysłowa platforma kolejowa przeznaczona do analizy obrazu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
- Moduł NVIDIA Jetson AGX Xavier z 8-core NVIDIA Carmel ARM® v8.2 64-bit CPU,2.26GHz 8MB L2 + 4MB L3
- 32GB pamięci LPDDR4x RAM
- 32GB wbudowanej pamięci z możliwością rozszerzenia poprzez kartę MicroSD lub dysk NVMe SSD Key-M 2280 (PCIe gen3 x4)
- 4x GbE LAN, złącze M12
- 2x USB 3.0 + USB 2.0 OTG
- 1x Micro SD, 1x Key-M (PCIe Gen3 x4) 2280 dla SSD
- 1x M.2 B-key 3042 dla LTE/5G, USIM
- 1x M.2 A / E key 2230 dla Wi-Fi (PCIe x1) / BT (USB2.0)
- Obsługa TPM 2.0
- DIO, CAN, COM
- Zasilanie 24 / 36 / 72 / 110 VDC, zgodne z EN50155
- EN 50155:2017 Clause 4.3.6
- EN 50124
- EMC: with reference to EN 50121-1:2017; EN 50121-3-2:2016
- EN 61000-4-2:2009; EN 61000-4-3:2006 + A1:2008 + A2:2010
- EN 61000-4-4:2012; EN 61000-4-5:2014 + A1: 2017
- EN 61000-4-6:2014 + AC: 2015FCC 47 CFR, Part 15, Subpart B, Class A
- Safety: EN50124-1:2017
- Temperatura pracy: -25°C ~ 70°C
- Wsparcie dla Ubuntu 18.04
Docelowe aplikacje obejmują między innymi:
- Systemy informacji pasażerskiej,
- Wykrywanie wtargnięcia na linię kolejową,
- Monitoring stacji kolejowej,
- Monitoring pokładowy,
- Wykrywanie zagrożeń w ruchu kolejowym